×

Solowa wirtuozeria Karoliny Nowotczyńskiej

  • 14.03.2019, 12:00
  • truso.tv - zawsze tam gdzie Ty
Solowa wirtuozeria Karoliny Nowotczyńskiej Fot. nadesłane
Powiedzieć, że Karolina Nowotczyńska rozwija karierę solową to za mało. Koncertmistrzyni Elbląskiej Orkiestry Kameralnej rozwija ją ze znakomitym skutkiem, o czym przekonamy się wkrótce w Operze Bałtyckiej. Solistka uświetni bowiem swoją grą operę Thais Julesa Masseneta. Dzięki niej i towarzyszącym artystom poznamy historię pięknej kurtyzany, która wdziękiem i urodą nie tyle przyciąga uwagę otoczenia, co je hipnotyzuje. Z jej magnetyzmem mierzy się młody mnich, Atanael, który próbuje nawrócić bohaterkę. Czym zakończy się ta osobliwa krucjata? Odpowiedź na to pytanie uzyskamy, goszcząc w Operze w dniach 15-17 marca.

Natomiast w piątek, 22. marca, Karolina wypełni skrzypcowymi dźwiękami salę kameralną ZPSM. Będziemy wówczas świadkami smyczkowo-fortepianowej rozmowy, którą solistka odbędzie z Łukaszem Chrzęszczykiem. Dialog zaowocuje Fantazją C- dur D.934 Franza Schuberta i II Sonatą na skrzypce i fortepian Krzysztofa Pendereckiego. Fantazja to przykład utworu, którym Schubert nie idzie na kompozytorskie kompromisy i łączy lekkość oraz wdzięk z motywami depresyjnymi. Z kolei za sprawą II Sonaty wysłuchamy muzycznej wymiany argumentów, ukształtowanej symetrycznie i przesyconej wirtuozerskimi momentami.

 

--- artykuł sponsorowany ---

truso.tv - zawsze tam gdzie Ty
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Telewizji Elbląskiej - właściciela marki Truso.tv. Telewizja Elbląska - właściciel marki Truso.tv z siedzibą w Elblągu przy ul. Zacisze 4/N, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe